دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
 
 
يكي از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي خاطره جالبي را كه مربوط به سالها پيش بود نقل ميكرد:
 
"چندين سال قبل براي تحصيل در دانشگاه سانتا کلارا کالیفرنیا، وارد ايالات متحده شده بودم،
سه چهار ماه از شروع سال تحصيلي گذشته بود كه يك كار گروهي براي دانشجويان تعيين شد كه در گروه هاي پنج شش نفري با برنامه زماني مشخصي بايد انجام ميشد.
 
دقيقا يادمه از دختر آمريكايي كه درست توي نيمكت بغليم مينشست و اسمش كاترينا بود پرسيدم كه براي اين كار گروهي تصميمش چيه؟

موضوعات مرتبط: داستانفرهنگی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ
فيلسوف است
کسی که راست و دروغ برای او يکی است،
چاپلوس است
کسی که پول مي گيرد تا دروغ بگويد،
دلال است


 


موضوعات مرتبط: سخن زیبا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

شهر خوب یافتنی نیست، ساختنی است.

شهر کانون تجمع متنوع ترین زندگی ها با رسم ها و آیین های آن است. زبان ها و گویش ها، عادتها

و پوشش ها، همچون خواهر و برادران تنی و ناتنی یک خانواده در کنار هم گرد می آیند.

عشایر چادرنشین تا روستایی کشاورز یک شبه همنشین برج و آپارتمان و رفتارهای نهادینه

شده ی شهری می شوند. گذر از عوامل این همزیستی های در ظاهر ناهمگون، انسان را به

قانون نانوشته ای سوق می دهد به نام اخلاق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی. کوچ یک خانواده

به شهر، فقط کوچ چند انسان و بالا رفتن جمعیت چند نفری یک شهر نیست. کوچ فرهنگ ها، عادتها

و آداب و رسومی است که سال ها در ذهن و روح آنها جاری شده است.

 


موضوعات مرتبط: مدیریتی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

مفهوم مشاركت

مشاركت بر اين عقيده بنيادين استوار است كه همه افراد حق دارند در مورد اموري كه مربوط به خودشان است احساس مسئوليت نمايند، در باره آن فكر كنند، انديشه خود را بيان كنند و بر تصميم هايي كه بر زندگي آنها اثر مي گذارد دخالت داشته باشند.

بنيادي ترين انديشه زير ساخت مشاركت پذيرش اصل برابري مردمان است، هنگامی که مردمان در پيوند با يكديگر از اهميت و ارزش برابر برخوردار شوند.

رای چیست؟

تنها یک برگه کاغذ یا یک مهر در شناسنامه ثبت شدن؟ یا پاسخی در قبال قدرتهای استعمارگر؟

در هر جامعه ای که حضور داشته باشیم باید این حق را به خود بدهیم که عقیده های خود درباره ی جامعه بیان و نیز در مورد مسائل جامعه ی خود سهیم باشیم، رای دادن هم نمونه ای از ابراز عقیده در مورد مسائل و سیاست های دولت است. باید بدانیم که در هر رای گیری دو شاخص اصلی کاندیدای اصلح و حضور حد اکثری در رای گیری وجود دارد که به قول معروف یکی از دیگری مهمتر است. از اولین شاخص که به موضوع مورد بحث ما چندان مربوط نیست می گذریم؛ اما شاخص دوم که همان موضوع اصلی است، در بررسی این شاخص، ابتدا باید بدانیم که ما چرا باید رای بدهیم؟ پاسخ به این سوال را باید در متن زیر یافت:

1- چون قدرتهای استعمارگر به هیچ وجه علاقه به اتحاد و همبستگی و حضور ما عرصه ها را ندارند و سعی بر این دارند که این اتحاد و همبستگی و حضور را به هر طریقی که شده از بین ببرند.

2- چون ما مسئول سرنوشت کشورمان هستیم وحتی یک رای هم می تواند سر نوشت یک ملت را تغییر دهد.

3- این کار نمایانگر این است که برای خود خواهان و مستکبران دنیا هرگز جایی نبوده و نیست.

4- با رای دادن دینی را که امام و شهدا بر ما دارند از گردنمان بر می داریم.

5- پای صندوق های رای رفتن و حضور حداکثری بیانگر قدرت ایرن است.

و دهها دلیل دیگر که علت این امر بزرگ را مشص می کند.

دشمنان ایران دو برنامه محوری دارند که یکی کاهش مشارکت مردم در برنامه ها و کار هایی که در جامعه انجام می گیرد و این امر را با افزایش عملیات روانی و رسانه ای برای مردم می خواهند به تحقق برسانند و دیگری ناامن کردن فضای انتخابات در صورت شکست در برنامه اول است كه هر کدام از این دو برنامه پیاده شود، برای آن‌ها دستاورد بزرگی خواهد بود.

بنابراین هر برگ رأی که در صندوق‌ها انداخته شود، برای دولت های مخالف با کشور ایران هزنه ای دربر خواهد داشت. قدرت خواهان و مستکبران غرب از این اتحاد ایرانیان است که می ترسند. اگر ما این اتحاد رابه جلوه نکشیم و این قدرت که با از دست دادن جوانانمان به دست اوردیم را از دست بدهیم ، در واقع این جرئت را به مستکبران و زو گویان می دهیم که رفتار مناسب را با کشور مان نداشته باشند و حتی جرئت پیدا کنند که به کشور مان حمله کنند.

بار دیگر موضوع را مطرح می کنیم: چرا باید رای بدهیم؟ و این بار با پاسخی دیگر:

از یک منظر،این پرسش چندان وجهی ندارد؛ چراکه در حیات بشری ، اصل بر عمل است نه بی عملی. به دیگر سخن انسان، انسان است چون فعال است و تاثیر گذار نه فقط منفعل و تاثیر پذیر.

رای دادن، ابزاری برای نشان دادن عقیده نسبت به وضعیت کشور است.

پس وطن را تنها رها کردن و در برابر خوشی ها و ناخوشی ها و بی تفاوت بودن نسبت به آن عملی نیست که شایسته ی یک ایرانی باشد. این سرزمین متعلق به تک تک ماست و انصاف نیست که از مواهب طبیعی و غیر طبیعی آن بهره مند شویم اما نگران آینده سرنوشت آن نباشیم.

اگر فرد فرد یک اجتماع در برابر آنچه در حکومت و دولت می گذرد حساسیت نشان ندهد فساد و انباشت قدرت و دیکتاتوری و ظلم و تجاوز از حد گذشته و جامعه را از پویایی و سعادت و سلامت دور خواهد کرد و در یک کلام انحطاط به سراغ آن خواهد آمد.

ایران را دوست داشته باشیم و شکیبایی به خرج دهیم، ایمان داشته باشیم و بدانیم که بعد از لطف و عنایت خداوند مهربان این حضور و مشارکت ما در همه ی عرصه هاست که این سرزمین پاک را از گزند خموشی و فراموشی و دشمنی ها حفظ کرده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی

تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

فرهیخته گرامی

 

 

به استحضار می رساند اولین کنفرانس کلینیک مدیریت به منظور فراهم کردن بستری مناسب برای ارتباط بین مدیران، مشاوران و اساتید حوزه مدیریت و انتقال تجربیات مفید مدیریتی سازمان ها، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ توسط دپارتمان مدیریت پژوهشگران ونوآوران دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

از ویژگی های برجسته این کنفرانس وجود سخنرانی اساتید دانشگاه هاروارد به صورت ویدئو کنفرانس است.

 

سخنرانان

 

پروفسور دیوید کولیس (ویدئو کنفرانس)

پروفسور علینقی مشایخی

 

دکتر علی دیواندری

 

دکتر حسین عبده تبریزی

محورها

مشکلات و چالش‌ها در اقتصاد ایران و سیستم مدیریتی

کلینیک مدیریت و راهکارهای کلینیکی برای مشکلات و چالش‌ها

معرفی بهترین کسب و کارها (Business) در سال 1392

مشاوره مدیریت و آسیب‌شناسی مشاوره مدیریت در ایران

 

 
 

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.utmc.ir مراجعه نمایید.

 

آدرس : تهران، خیابان فاطمی، روبروی وزارت کشور، کوچه چهارم، پلاک ۷

تلفن‌های تماس: ۸۸۹۵۷۱۱۶(۰۲۱)، ۸۸۹۵۷۱۷۵(۰۲۱)، ۸۸۹۵۷۱۸۳(۰۲۱)

فکس: ۸۹۷۸۰۱۱۱(۰۲۱)   ایمیل: info@utmc.ir


موضوعات مرتبط: سمینار

تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
5 و 6 آذر ماه 1392
سالن همایش های بین امللی رازی
آخرین مهلت ارسال مقالات 20 تیرماه 1392

تلفن دبیرخانه : 2 - 22874490  ---  فکس دبیرخانه : 22874489





www.StrategicManagement.ir

تلفن دبیرخانه : 2 - 22874490  ---   فکس دبیرخانه : 22874489


موضوعات مرتبط: سمینار

تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

استرس در محیط کار...

 

 


موضوعات مرتبط: کاریکاتور

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

توانایی تصمیم‌گيري یک‌سازمان عملکرد آن را تعیین می‌کند.‌سازمان‌های پیشرو تصمیمات را به سرعت می‌گیرند و آنها را به صورت اثربخش و همواره زودتر از رقبایشان عملی می‌کنند. اما مدیر یا تیم رهبری چگونه می‌فهمند که بر کدام تصمیم باید تمرکز کرد؟ چطور می‌توانند تصمیمات را تحلیل کنند تا بفهمند عملی هستند یا نه؟

هدف این مقاله کمک به شما برای پاسخگویی به دو سوال است: نخست آنکه چگونه تصمیمات حیاتی‌سازمانتان را بشناسید؟ دوم آنکه چگونه از ابزاری که ما آن را اشعه ایکس تصمیم‌گیری Decision X-Ray) می‌نامیم برای زدودن موانع تصمیم‌گیری و شروع بهبودها استفاده کنید؟
 


 

دو دسته از تصمیمات حیاتی

تصمیمات حیاتی شما چه هستند؟ موفقیت‌سازمان به انتخاب‌های ارزشمند خواه استراتژیک یا عملیاتی وابسته است. وقتی استارباکس قهوه‌ فوری‌اش را معرفی کرد یا وقتی اپلاید متریالز پایگاه مهندسی و تولیدش را به آسیا منتقل کرد؛ این تصمیمات منابع قابل ملاحظه‌ای را در اختیار گرفت و ریسک قابل‌توجهی را متوجه شرکت‌ها کرد.

آن زمان هر کدام از شرکت‌ها باید حداکثر تلاش خود را به خرج می‌دادند. چنین تصمیماتی به سطح‌سازمان محدود نمی‌شوند و هر واحد‌سازمانی تصمیمات استراتژیک خودش را دارد. برای مثال، وقتي واحد فناوری اطلاعات در یک‌سازمان، تصمیم به سرمایه‌گذاری برای پیشرفت سیستم‌های عمده می‌گیرد، واضح است که در اینجا یک تصمیم‌گیری استراتژیک انجام گرفته است.

اما دسته‌ دوم از تصمیمات که به همان‌اندازه دسته اول مهم هستند؛ تصمیماتی هستند که به صورت مکرر گرفته می‌شوند. مثل تصمیماتی که هفته‌ای دو بار گرفته می‌شوند. معمولا این تصمیمات ماهیتا عملیاتی هستند. کارکنانی که این تصمیمات را می‌گیرند و آنها را اجرا می‌کنند می‌توانند در هر کدام از بخش‌های‌سازمان باشند و اغلب در دفاتر فروش کار می‌کنند. برای مثال موفقیت مداوم شرکت آمازون به یک گروه از تصمیمات تجاری ادراکی وابسته است يا تصمیماتی شامل قیمت‌های ویژه و تخفیفات حمل کالا، پیشنهادهايي برای خریدهای مکمل و ایمیل‌هایی هدفمند مربوط به پیشنهادهای خرید جدید. هر کدام از این تصمیمات ممکن است کوچک باشند،اما این تصمیمات به این شکل میلیون‌ها دلار فروش را افزایش می‌دهند و به تجربه مشتری برند کمک می‌کنند.


موضوعات مرتبط: مدیریتی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

همشهری جوان: از خواب که پرید، آنقدر ذوق زده بود که همسرش را هم بیدار کرد. پرسید «چی شده؟» گفت «خواب دیدم.» پرسید «خیر باشه. چی خواب دیدی مگه؟» گفت «پیامبر را دیدم. من و آقای خمینی رفته بودیم مکه، داشتیم طواف می کردیم. حضرت رسول را دیدم که دارد به طرف ما می آید. خودم را کشیدم کنار، گفتم یا رسول الله! استادم از اولاد شماست. پیامبر آقا را بوسید، بعد با من روبوسی کرد.

بعد من از خواب بیدار شدم. هنوز داغی لب های پیامبر را حس می کنم.» خانم گفت: «حتما آقای سخنرانی های شما را تایید کرده.» گفت «نه. یک اتفاق مهمی می خواهد برای من بیفتد.» فقط سه شب به آن اتفاق مهم مانده بود.


موضوعات مرتبط: داستان

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |