در زیر به ۲۵ خصوصیتی که باعث می‌شود بگوییم مردی یک مرد واقعی است اشاره می‌کنیم.
مرد واقعی همان مردی است که وقتی دیگران به او نگاه می‌کنند، انگیزه می‌گیرند و خیلی وقت‌ها هم نگاهشان با کمی حسادت همراه است. او همان مردی است که خانم‌ها به دنبالش هستند. این مرد بدون اینکه بخواهد، در هر جمعی مرکز توجه است.

در زیر به ۲۵ خصوصیتی که باعث می‌شود بگوییم مردی یک مرد واقعی است اشاره می‌کنیم. شما هم می‌توانید خصوصیاتی که در ذهنتان است را به لیست ما اضافه کنید.
 
۱. مرد واقعی پشتکار دارد. هیچوقت تا پیروزی دست از کاری نمی‌کشد. همان مردی است که تا نفس آخر ایستادگی می‌کند.

۲. مرد واقعی می‌تواند از خودش و خانواده‌اش دفاع کند...


موضوعات مرتبط: آموزشیعمومی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

از دوری تو غمین و نالان هستیم
وز کردۀ خود کمی پشیمان هستیم
اصلیت ما را تو اگر می پرسی
از کوفه ولی مقیم ایران هستیم!

------------ --------- --------- --------- ----
ما لشگری از سلاح روسی داریم
در دوز و کلک رگ ونوسی داریم
هر جمعه که شد بیا که ما منتظریم
این هفته فقط نیا عروسی داریم
------------ --------- --------- --------- ----
از جور زمانه ما شکایت داریم
اندازۀ کوه و صخره حاجت داریم
ما مشکلمان گرانی و بیکاریست
آقا به نبودنت که عادت داریم...
------------ --------- --------- --------- ----
ما قیمت روز ارز را می دانیم
معیار بهای بورس در ایرانیم
فعلا دو سه روزیست هوا پس شده است
هر روز دعای عهد را می خوانیم
------------ --------- --------- --------- ----
صد موعظه کن ولی ز تسلیم نگو
از خمس و زکات و ضرب و تقسیم نگو
آقا تو بیا ولی فقط با یک شرط...
از آنچه که ما دوست نداریم نگو


موضوعات مرتبط: عمومیفرهنگی

تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

فيفات سوان مون، يک عکاس تازه کار تايلندي است که بيش از دو سال تلاش کرد تا عکس مستندي از عادات غير معمول اين پرنده ماهيگير گوش آبي به دست آورد


موضوعات مرتبط: شخصیآموزشیعمومیفرهنگی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

>>زیبایی های غفلت شده
>>    یکی از صبح‌های سرد ماه ژانویه سال ۲۰۰۷، مردی در متروی واشنگتن، در حال نواختن ویولن بود
>>    او در مدت ۴۵ دقیقه، شش قطعه از باخ را نواخت
>>    در این مدت، تقریبا دو هزار نفر وارد ایستگاه شدند که بیشتر آنها در حال رفتن به سر کارشان بودند
>>    کمی به عکس العملهای آنها دقت کنید
>>    یک مرد میانسال، متوجه نواخته شدن موسیقی شد و سرعت حرکتش را کم کرد. چند ثانیه ایستاد، سپس عجله کرد تا دیرش نشود
>>    چند دقیقه بعد...


موضوعات مرتبط: عمومی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

روح ایرانی!

سازگاری ایرانی!

 

چاپ بیستم کتاب " چرا در مانده ایم " جامعه شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی را می خواندم به صفحه ۲۳ رسیدم که یادی از کتاب "سازگاری ایرانی" نوشته روانشاد مهندس بازرگان شده بود که به خلاصه این اثر ارزشمند دست یافتم - حیفم آمد خواندن آن را حتی اگر آن را قبلاً نیز خوانده اید دریغ کنم، نوشته ای که نزدیک به ۵۰سال قبل (سازگاري ايراني، 1343، شركت سهامي انتشار (م.آ.4) باز می گردد.

... خیلی از درس خوانده ها تقصر نابسامانی ها و عقب افتادگی ها را بگردن امثال اسکندر، حمله اعراب، چنیگیز، تیمور و بالاخره سیاست خارجی و استعمار قرن اخیر که تماما از خارج وارد شده است، می اندازند. در قدیم نیز پای قسمت و تقدیر یا فلک غدار را پیش می کشیدند. در حالی که حوادث و عوامل خارجی،چه آسمانی و چه انسانی، اولا برای همه ملت های دنیا بوده و هست و ثانیا با قبول اینکه موثر است تازه یکطرف قضیه را تشکیل می دهد. طرف دیگر قضیه که از تقابل و ترکیب یا عکس العمل آن با طرف اول، سرنوشت شخص یا ملت را تعیین می نماید، خود مردم اند.
هر کس تحت تاثیر رفیق خود واقع می شود و دیر یا زود و کم یا زیاد، خلق و خوی او را می گیرد. در اینجا منظور ما از رفیق به معنای اعم کلمه است. خواه پدر و مادر باشد خواه معلم، محیط، واعظ، دوست، همکار، کتاب و حتی مقررات و آداب که مصاحبت معنوی با انسان دارند. در حقیقت حضور و نفوذ این همنشین است که بتدریج نظر و روش ما را عوض می کند. اما آن مصاحب و همنشینی که با هر شخص، بیش از هر کس و هر چیز دیگر همراه و همدم است، معاش یا شغل او است. ما با مشغله ای که تامین زندگی مان را می کند از هر رفیق هم صحبت تر بوده، از هر مسئله و مطالبه ای بیشتر روی آن فکر و عمل می کنیم و از هر استاد یا رهبر و مرادی بیشتر در صدد هستیم جلب رضا و اجرای فرمانش را بکنیم. قسمت اعظم ساعات شبانه روز و حتی استراحت و خواب ما، با فکر و ذکر مشغله معاش یعنی طریق و تدبیر نان در آوردن و تامین کردن نیازمندی های دیگرمان و یا هوس های مان می گذرد.
"عمر گرانمایه در این صرف شد + تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا"
برای چنین یار دسته اول و سوگلی حاضریم خود را به هر صورت و سیرت که دلخواه اوست در آوریم و هر نقشی بزنیم تا حداکثر درآمد(یا در غالب موارد یک قوت لایموت)را بدست آوریم و گلیم زندگی خود را از آب بیرون بکشیم. هر قدر هم که اهل ذوق یا معنی باشیم، بالاخره مسئله زندگی و مادیات طوق اسارتی است که بگردن همه افتاده و رهایی از آن ممکن نیست. حداکثر ادعائی که یک شخص با هدف و اراده می تواند بکند این است که جمع بین آن دو را تامین نماید. یعنی در هر حال، فراغ و فراز از معاش بطور کلی و عمومی امکان پذیر نیست. اتفاقا توجه و تمرکز سایر برنامه های زندگی مانند تعلیم، تربیت،تمدن،حکومت، دیانت(در مفهوم دنیایی آن) سر از معاش در می آورد.
آندره زیگفرید(در کتاب روح ملت ها) در باب انگلیسی ها چنین می نویسد « در نظر ایشان تنها راه حل هائی که می توان به آن ها رسید، جنبه موقتی دارد و باید پیوسته در آن ها دستکاری شود. هنگامی که مسافرت با کشتی های بادی صورت می گرفت، وضع کشتی و جهت آن و شکل بستن بادبان ها را، با جهت بادها و جریان هایی که دائما در تغییر بود منظم می کردند و این کار پیوسته ادامه داشت، یعنی همیشه با وضع موجود، منطبق و سازگار می کردند، فرد انگلیسی در زندگی، و بالخاصه در زندگی سیاسی همچون دریانوردی عمل می کند: در محیط ناپایدار رشد می کند. و این ناپایداری را همچون واقعیتی می پذیرد که تغییر آن ممکن نیست و اعتراض کردن به آن کار بی حاصلی است. در این طرز تصور انگلیسی تنها نیست، چینیان از مدت ها پیش چنین درسی را آموخته بودند، و ایتالیائی ها نیز چنین اند»

 

کشف روحیه ایرانی
کشف مسئله روحیه ایرانی ها یا حل معادله روح ملی منتهی و منجر به جواب یابی برای دو سئوال یا دو فتح باب ذیل می شود:
1- اجداد اولیه ما که پا به سرزمین ایران گذاشتند و نطفه های ما را منعقد ساختند، چگونه مردمی بودند؟
2- اجداد بعدی ما تا برسد به پدر و مادر و به خود ما، از چه راه نان می خورده اند و در این محیط و اجتماع، زندگی را چگونه می توانسته اند بگذرانند و بالاخره روزگار چه بر سرشان آورده است؟
چنین یاد گرفته ایم که ما ایرانی ها از فرزندان ماد و پارس هستیم. از آریائی هائی که از شمال شرق راه افتاده، قسمتی از شبه جزیره هندوستان را اشغال کرده، تیره هایی در پیشروی به مغرب، به فلات ایران سرازیر شده اند(یا صعود کرده اند) و با عموزادگانی که راه آسیای صغیر را پیش گرفته، بعدا بعضی از آن ها وارد یونان گشته و برخی در ایتالیا و اروپا رحل اقامت انداخته اند، خداحافظی کرده اند.
در مقایسه با خشونت و تجاوزگری که سامیان چون کلده و آشور و بعدا اعراب اموی و عباسی یا زردپوستانی چون مغول و تاتار داشته اند، نژاد آرین و ایرانی ها به دیده مورخین بعنوان اهل تمدن و تفاهم شناخته شده اند. می نویسند بعد از تاخت و تازهای وحشتناک آشوری ها، امپراتوری هخامنشی یک دوران نظم و صلح برای دنیا بود. پدران ما که زیر سازی وجودمان از آن هاست، وقتی اقتدار و تسلط داشتند، کمتر به تجاوز و تخریب می پرداختند و برای اقوامی که در تسخیرشان بود، چیزی بیش از حق حیات قائل می شدند. وقتی هم مورد تجاوز و تسلط قرار می گرفتند، خوشبختانه(یا بدبختانه)تمایل فوری به تسلیم و تداخل نشان می دادند.
بیشتر مشاهیر و بزرگان ایران اهل روستا یا شهرهای کوچک بوده اند. باید بگوئیم که ایران و ایرانی از کشاورزی بر خاسته است. شهر نشینی اصالت و نقش مثبتی نداشته است. حال یا ایرانی برای شهرنشینی و تمدن آمادگی و استعداد کافی نداشته، در این گرداب منقرض و مستهلک می شده است و یا شرائط اجتماعی شهرهای ما، آدم نگاهدار و آدم پرور نبوده، حکم قبرستانی را داشته است.
فلات ایران اگر- به فراخور جمعیت خود- مناطق مساعد برای زندگی کشاورزی بوده است در عوض برای فعالیت های معاشی دیگر خیلی مناسب نبوده است. صحرای سوزان عربستان با خشکی و بی حاصلی خود اجازه عملی جز بیابان گردی با شتر و چادرنشینی نمی داده است. شبه جزیره کوهستانی یونان یا ساحل فنیقیه، استعداد زراعتی چندان نداشته است، ولی در عوض مردم را از آن همه شیارها و شکاف های ساحلی روانه دریای بیکران می نموده است تا در جستجوی زندگی، به تجارت یا به تصرف جزایر و سواحل پرداخته و پایه های استعمار امروزی را بکوبند.
نتایج روحی و اجتماعی زندگی زراعتی ما:
* بردباری:  مواجه شدن با بادهای غبارآلود داغ تابستان یا سرد زمستان در زیر برف و بوران، و سرو کار داشتن با درخت و حیوان، یک قوم کشاورز را صاحب تحمل و پر مقاومت می نماید.
* شلختگی: بخاطر نوع کار

*  وارهایی: بر خلاف صنعتگر و تاجر(که درآمد آن ها تا حدود زیادی بستگی به مقدار کار و به درجه تلاش و تفکرشان دارد، و اگر فی المثل کفاشی به خود فشار آورد و به جای 2 جفت کفش 3 جفت بدوزد، عایدیش 5/1 برابر می شود و تاجر هر قدر در بازاریابی، کالاشناسی، سرمایه گذاری و جنس رسانس همت و دقت بیشتر به خرج دهد، سودش افزون خواهد شد) یک باغدار یا صیفی کار خیلی بیش از آنچه دست و مغز خود را در میزان محصول و سرنوشت خویش منعکس و موثر ببیند، عوامل جوی و ایادی طبیعت یا خلقت را، که خیلی قاهر و قوی تر از او هستند، به چشم می بیند. یک سال ممکن است جان کنده، حداکثر بیل زده، علف چینی و آبیاری و سایر عملیات را با منتهای وجدان انجام داده، نخبه ترین بذر و مناسب ترین کود را بکار برده باشد، ولی یک سرمای بعد از سیزده عید یا یک باد طولانی و باران بی موقع آخر تابستان، همه زحمات و امیدهایش را هدر بدهد.
* نوسان های زندگی: نوسان های دامنه دار تناوبی سالیانه و فصلی، به نحو دیگری قدرت تحمل و اجبار سازش با شرایط متضاد را در کشاورز افزایش می دهد.
*زمینگیری: به علت وابستگی به زمین و زراعت و دامپروری
* تک زیستی: وابستگی به آب، قنات و کشاورزی

اکنون شرایط تا حدود زیادی چه در وجه مثبت چه منفی تغییر نموده است. همین قدر که بفهمییم و قبول کنیم که یکی از دردهای مزمن و عمیق ما که درهای امنیت و سلامت و آقائی و سعادت را به رویمان بسته است، خصلت خودبینی و زندگی فردی است و باید به جبران جریان های چندین هزار ساله به تجمع های عملی و تمرین های همکاری و انضباط در شئون مختلف زندگی پرداخته، وظیفه دینی و انسانی و ملی خود بدانیم که با وجود مشکلات و ناراحتی ها و بر خلاف گذشته، اعمالی را که عادت و اصرار داشتیم بصورت فردی و شخصی انجام دهیم با همفکری و همکاری یکدیگر پیش ببریم، چنین توجه و تمرینی، انقلاب عظیمی در حیات ملی مان بوجود خواهد آورد.
طبیعی است که تا ایمان و علاقه به یک هدف مشترک اعلی نباشد و افراد تن به گذشت از منافع و اغراض خصوصی ندهند، پیشروی دسته جمعی و پیروزی در طول زمان و مکان فراهم نخواهد گشت. اتفاقا در دنیا، انگلیسی ها بیش از هر ملت دیگر برخوردار از خونسردی در مقاومت های طولانی و عادت به زمینه سازی ها و تدارکات مدت دار هستند .سر پیروزی های عظیم تاریخی آن ها چه در جنگ های نظامی و چه در رقابت های اقتصادی و سیاسی، روی همین صبر و پشتکار و بحساب گرفتن زمان است. ما برعکس شاید عجول ترین مردم دنیا باشیم و به همین دلیل کاری بدست خویش از پیش نمی بریم و احزاب اصلاحی و انقلابی ما تماما شکست می خورند. چون انتظار دارند از راه هیاهو و تظاهر با تشکیلات زودرس و اقدامات مختصر و با انقلاب سطحی در اثر چهار تا میتینگ و اعلامیه یا چند شماره روزنامه و حداکثر یکی دو تا اعتصاب بازار و دو تا تیر خالی کردن، مملکت زیر و بر شده ، بلافاصله از "تیغستان"، "گلستان" سر درآورد!
اگر امکان جنبش و راه نجاتی باشد تنها در حرکات ملایم منظم و کوچک است که وقتی در تعداد و تکرار زیاد ضرب شد و در زمان وسیع، در جهت واحدی گسترش و پیشروی یافت، از نتیجه آن یک انتقال محسوس و مثبت در خواهد آمد.
آن ها که اعتقاد به حقیقت و ابدیت دارند قاعدتا نباید چنین فکر کنند.کسانی که سطح دیدشان برتر از خودبینی و قصدشان بیشتر از بهره برداری خصوصی در مدت عمر شخصی است، برای هدف های عمومی جاویدان کار می کنند و در حساب آینده جهان اثر و پاداش می طلبند. دیر یا زود رسیدن به مقصود و به چشم خود ندیدن یا زنده و مرده بودن برای شان فرق چندانی ندارد. خواهان حق و همگام با حق خواهان بوده و اعمال خود را در هر حال موثر و ماجور می دانند.

توضیحات: در حالی که مشغول مطالعه کتاب قدیمی و ماندگار"روح ملت ها نوشته آندره زیگفرید ترجمه مرحوم احمد آرام بودم دوست عزیزم سید یدالله سبحانی این مطلب زیبا را برایم ایمیل کرد حیفم آمد آن را با دوستانم درشبکه  فیس بوک قسمت نکنم. البته فکر کنم این خلاصه به مرحوم احمد آرام تعلق دارد و نه مرحوم مهندس بازرگان زیرا در بخش پایانی ترجمه کتاب با عنوان سازگاری ایرانی درج شده است . اگر دوستان مستند متقن تری در دست دارند بفرمایند.


موضوعات مرتبط: عمومیفرهنگی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

غصه هایت که ریخت، تو هم همه را فراموش کن
  دلت را بتکان
اشتباهایت وقتی افتاد روی زمین
بگذار همانجا بماند
فقط از لا به لای اشتباه هایت، یک تجربه را بیرون بکش
قاب کن و بزن به دیوار دلت
...
  دلت را محکم تر اگر بتکانی
تمام کینه هایت هم می ریزد
و تمام آن غم های بزرگ
و همه حسرت ها و آرزوهایت

  ...
حالا آرام تر، آرام تر بتکان
تا خاطره هایت نیفتد
تلخ یا شیرین، چه تفاوت می کند؟
خاطره، خاطره است
باید باشد، باید بماند

  ...

کافی ست؟
نه، هنوز دلت خاک دارد
یک تکان دیگر بس است
تکاندی؟
دلت را ببین
چقدر تمیز شد... دلت سبک شد؟
  حالا این دل جای "او"ست
دعوتش کن
 
این دل مال "او"ست...
همه چیز ریخت از دلت، همه چیز افتاد و حالا
و حالا تو ماندی و یک دل
یک دل و یک قاب تجربه
  یک قاب تجربه و مشتی خاطره
مشتی خاطره و یک "او"

      


موضوعات مرتبط: عمومیفرهنگیمذهبی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

در این مقاله می خواهیم شما را به به دیدن یکی از مهمترین، قویترین و تأثیرگذارترین مستندهایی که ظهورش از اینترنت شروع شد دعوت کنیم.
مستندی که درباره آن صحبت می کنیم یعنی مستند "ظهور"، می خواهد پرده از موضوع فراماسونری و حکومت جهانی شیطانی بردارد و به همه جهانیان نمایش دهد.

بی شک این سریال در سال های اخیر به توفیقات فوق العاده ای هم دست پیدا نموده است و خیلی ها توانسته اند مسیر زندگی شان را تغییر دهند.

به این سوال ها دقت کنید:

- چرا مسائل جهان امروز، به صورت کنونی است؟

- چه کسانی جهان را کنترل می کنند؟

- چرا این همه خشونت و کشتار در اطراف جهان وجود دارد؟

- چه ارتباطی بین فرعون امروزی و "نظم نوین جهانی" وجود دارد...

 


موضوعات مرتبط: عمومیفرهنگیمذهبی

ادامه مطلب
تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

شرایط جدید اخراج و مرخصی دانشجویان



بر اساس آیین‌نامه دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها، شرایط مشروطی و مرخصی دانشجویان اعلام شد.

بنابراین دانشجوی مشروط، در نیمسال بعد (جز در آخرین نیمسال تحصیلی) حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد درسی را ندارد.

به گزارش ایسنا، حداکثر نیمسال‌های مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته سه نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است.

در مواردی که معدل کل دانشجو ۱۲ یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می‌تواند تا زمانی که در نیمسال‌های بعدی مشروط نشود، به تحصیل ادامه دهد؛ در غیر این صورت، از تحصیل محروم می‌شود.

سقف مجاز مرخصی دانشجویان

دانشجو می‌تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.

بر اساس این آیین‌نامه، حداکثر مدت مجاز مرخصی زایمان دانشجو دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

 


موضوعات مرتبط: عمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
 
 
شروع ثبت نام آزمون دکتری 92 از فردا
 

 

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری ایرنا ، ثبت نام متقاضيان شرکت در آزمون دوره هاي دکتري (Phd) نيمه متمرکز سال 1392 از فردا، هفتم آذرماه از طريق پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آغاز مي شود.

مشاورعالي سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه افزود: داوطلبان آزمون دکتري نيمه متمرکز تا روز يکشنبه، 12 آذرماه 91 فرصت دارند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سنجش به نشاني www.sanjesh.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و طي مراحل مختلف، ثبت نام خود را انجام دهند.

ˈحسين توکليˈ افزود: ثبت نام آزمون دکتري نيمه متمرکز سال 92 براي پذيرش دانشجو در 9 گروه آموزشي شامل علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، کشاورزي و منابع طبيعي، هنر، علوم پزشکي، دامپزشکي، تربيت بدني و علوم ورزشي و زبان صورت مي گيرد.

وي يادآورشد: پذيرش دانشجو در هريک از رشته هاي امتحاني گروه آموزشي علوم پزشکي آزمون دکتري نيمه متمرکز، منحصرا براي دانشگاه تربيت مدرس انجام مي شود.

توکلي توضيح داد: اطلاعيه راهنماي سازمان سنجش درخصوص شرايط ، ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان آزمون دکتري نيمه متمرکز از امروز، ششم آذرماه در نشريه پيک سنجش منتشر شده و بر روي پايگاه اينترنتي سنجش نيز قابل مشاهده است.

سخنگوي سازمان سنجش با بيان اينکه دفترچه راهنماي ثبت نام آ‍زمون دکتري نيمه متمرکز، قبل از شروع ثبت نام بر روي پايگاه اينترنتي سنجش قرار مي گيرد،گفت: داوطلبان ضرورت دارد در زمان تعيين شده با مراجعه به پايگاه اينترنتي سنجش ضمن مطالعه دفترچه راهنما درصورت واجد شرايط بودن براي ثبت نام، با استفاده از کارت هاي بانکي عضو شبکه شتاب نسبت به پرداخت مبلغ 315 هزار ريال به روش اينترنتي به عنوان حق ثبت نام اقدام کنند.

وي ادامه داد: داوطلبان پس از تهيه مدارک ثبت نام، لازم است برابر ضوابط اعلام شده در اطلاعيه سازمان سنجش ابتدا فرم پيش نويس و سپس فرم ثبت نام الکترونيکي ثبت نام را تکميل کنند.

**ضريب درس هاي امتحاني آزمون دکتري

مشاورعالي سازمان سنجش درمورد مواد درسي آزمون دکتري نيمه متمرکز نيز اظهار داشت: در اين آزمون، علاوه بر آ‍زمون عمومي شامل زبان انگليسي و استعداد تحصيلي، مجموعه اي از دروس تخصصي از مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در هر رشته لحاظ خواهد شد.

به گفته وي، مجموعه سوالات درس زبان انگليسي با ضريب 2، استعداد تحصيلي با ضريب 1 و مجموعه دروس اختصاصي هر رشته به عنوان يک ماده امتحاني با ضريب 4 محاسبه خواهد شد.

توکلي يادآور شد: ضريب هريک از درس هاي اختصاصي گروه آموزشي علوم پزشکي در مقابل هر درس در جدول مربوط به دفترچه راهنما مشخص شده است.

وي تاکيد کرد: سطح سوالات امتحانات اختصاصي بر اساس مورد در حد دانش و اطلاعات و تجربيات فارغ التحصيلان دوره کارشناسي و کارشناسي ارشد در هر رشته مطابق برنامه هاي مصوب شوراي عالي برنامه ريزي آموزش عالي است.

توکلي زمان توزيع اينترنتي کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون دکتري نيمه متمرکز را روزهاي13 اسفند 91 عنوان کرد و گفت که آزمون اختصاصي و عمومي آزمون دوره هاي دکتري نيمه متمرکز به ترتيب در نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه، 18 اسفند ماه برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه نتيجه اوليه داوطلبان آزمون دکتري در قالب کارنامه تنظيم مي شود، زمان انتشار کارنامه نتايج اوليه را فروردين ماه 92 اعلام کرد.

مشاورعالي سازمان سنجش ادامه داد: داوطلباني که براساس نتايج اوليه، مجاز به انتخاب رشته مي شوند از روز سه شنبه، 20 فروردين ماه 92 تا شنبه، 24 فروردين بايد به سايت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به درج کدرشته محل هاي تحصيلي مورد نظر خود به ترتيب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونيکي اقدام کنند.

توکلي يادآورشد:باتوجه به ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري درهريک از کدرشته هاي تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي پذيرنده دانشجو براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون کتبي و 20 درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد و اولويت کدرشته محل هاي تحصيلي انتخابي آنان،فهرست اسامي معرفي شدگان تاچندبرابر ظرفيت براساس ضوابط مربوطه استخراج مي شود و براي شرکت در مصاحبه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي معرفي خواهند شد.

سخنگوي سازمان سنجش افزود: در نهايت،نمره مصاحبه دانشگاه ها و آزمون کتبي با ضريب هاي برابر و به ميزان 50 درصد در پذيرش دانشجوي آزمون دکتري نيمه متمرکز 92 تاثيرگذار خواهد بود و نتايج نهايي در نيمه دوم شهريورماه آينده از طريق پايگاه اينترنتي سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توکلي همچنين به کاهش سهميه مربيان دانشگاه ها در آزمون دکتري نيمه متمرکز سال 92 اشاره کرد و گفت: سهميه مربيان رسمي و رسمي آزمايشي که پذيرش براي موسسات آموزش عالي محل استخدام آنها توسط سازمان سنجش انجام مي گيرد براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي از 30 درصد به 10 درصد ظرفيت و مازاد بر ظرفيت و حداقل يک نفر در هر کدرشته محل (به جز کدرشته محل هاي بورسيه و يا داراي شرايط خاص) کاهش يافته است.
 

موضوعات مرتبط: عمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

اگر فقیر به دنیا آمده‌اید، این اشتباه شما نیست اما اگر فقیر بمیرید، این اشتباه شماست.

بیل گیتس


موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 92 لحظاتی قبل در سامانه سازمان سنجش آغاز و فرایند نام نویسی تا 16 آبان ماه ادامه دارد.

مبلغ خرید کارت اعتباری برای ثبت نام اصلی یا شناور کنکور کارشناسی ارشد سال 92، 17 هزار و 800 تومان و مبلغ خرید کارت اعتباری علاقمندی دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی 5 هزار و 800 تومان اعلام شده است.

حداکثر تعداد کارت قابل خرید در هر مرحله، 3 عدد کارت است و متقاضیان با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می توانند برای خرید کارت اقدام کنند.

ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1392 و هجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، از 9 آبان ماه در همین سامانه آغاز می شود و تا 16 ماه جاری ادامه دارد.

آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی صبح و عصر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد.


موضوعات مرتبط: مدیریتیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

پل سروادي  مترجم : علي ميرشاهي
اگر مي خواهيد افراد شايسته را به مجموعه سازمان خود بيفزاييد، به اين راهنمايي توجه کنيد.

همان طور که کارفرمايان به سرعت درمي يابند، بين کارمنداني که با شغل و سازمانشان هماهنگ هستند و ساير کارمندان، تفاوت بسياري است. اما چگونه مي توان چنين کارمنداني را يافت؟ کليد موفقيت، به کارگيري يک برنامه گزينش و استخدام مناسب و پيروي از فرآيند اثبات شده آن براي موقعيت هاي شغلي مورد نظرتان در سازمان است.

اگر مي خواهيد به نتيجه مطلوب دست يابيد، به دنبال راه ميان بر نباشيد، در برابر وسوسه از قلم انداختن مراحل کار مقاوم بوده و مراحل زير را به ترتيب دنبال کنيد. آنچه براي يافتن و جذب نيروي کار مناسب و با کفايت، نياز است، انجام دهيد؛ يک شرح شغل دقيق و کامل تهيه کنيد. در اولين گام مطمئن شويد که براي هر کدام از موقعيت هاي شغلي مورد نظرتان، شرح و تعريف موثري در اختيار داريد. در تهيه يک شرح شغل، بايد درباره نقشي که افراد بدان گماشته خواهند شد، مجموعه مهارت هاي مورد نياز ايشان، ويژگي هاي شخصي با اهميت براي انجام موفقيت آميز وظايف و هر تجربه مرتبطي که يک متقاضي را از ديگر متقاضيان متمايز مي سازد، به دقت و به طور حساب شده فکر شود. شرح شغل پايه و اساس فعاليت را به روشني بيان مي کند، اما با اين حال تعجب خواهيد کرد اگر بدانيد تعداد بسيار زيادي از شرکت هاي کوچک در تهيه و بهنگام سازي شرح شغل ناتوان هستند.

يک برنامه «مسير ترقي» تدوين کنيد. علاوه بر تهيه شرح شغل، تهيه يک برنامه «مسير ترقي» شغلي براي کارمندان کليدي سازمان که در موفقيت برنامه کسب و کار شما نقش حياتي دارند، از اهميت خاصي برخوردار است. رهبران تيم، مديران بخش و فروشندگان از جمله اين افراد هستند.

براي مثال، در نظر بگيريد که 20 فروشنده در سازمان شما مشغول به کار هستند. در ميان اين گروه، 4 نفر ايشان از عملکرد بسيار بالايي برخوردارند، 12 نفر عملکردي قابل قبول و 4 نفر ديگر عملکردي نسبتاً ضعيف دارند. اگر شما بتوانيد تعداد افراد با عملکرد عالي را از 20 درصد کل فروشندگان به 33 درصد افزايش دهيد، مي توانيد شاهد تاثيري شگرف بر عملکرد سازمان باشيد.

براي رسيدن به اين هدف، لازم است براي تمام اعضاي اين گروه شرح دهيد که براي دستيابي به موفقيت، مهارت و ويژگي هاي مشترک در فروشندگان گروه ارشد را شناسايي کرده و آن را سرمشق خود قرار دهند. استفاده از اين اطلاعات به شما نيز در انتخاب دقيق تر فروشندگان يا کارمندان بخش موردنظر کمک مي کند. به ياد داشته باشيد که يکي از ويژگي هاي کارمند با کفايت، برخورداري از شوق ترقي و دستيابي به درجات شغلي بالاتر است.

آگهي خود را پيش نويس کنيد، موقعيت شغلي و صلاحيت هاي لازم را شرح دهيد. هرچند برخي کارجويان چنين الزاماتي را ناديده گرفته و بدون ملاحظه، به آگهي شما پاسخ مي دهند، اما درج اين اطلاعات در محدود کردن تعداد متقاضيان فاقد شرايط کمک خواهد کرد.

در رسانه اي آگهي دهيد که احتمال ديده شدن آن توسط کارجويان بالقوه، بيشتر باشد. هرچند موسسات و سايت هاي کاريابي اينترنتي محل مناسبي براي درج فرصت هاي شغلي است، اما نشريات تخصصي و روزنامه هاي محلي را نيز نبايد ناديده گرفت. يک سري سوال غربالي، مناسب مصاحبه تلفني، تهيه کنيد. فهرستي از سوالات مناسب که مي توانيد از طريق تلفن مطرح کنيد، به شما کمک مي کند تا در اولين تماس داوطلبين، متقاضيان مناسب را شناسايي کرده و سايرين را حذف کنيد.

رزومه هاي دريافتي را بررسي کرده و داوطلبان برتر را شناسايي کنيد. به مجردي که آگهي خود را منتشر کنيد، دريافت رزومه ها نيز آغاز خواهد شد... حتي گاهي بيش از آنچه که پيش بيني کرده ايد. در ميان آنها به دنبال تجربيات، تحصيلات و مهارت هاي لازم باشيد، اين موارد شما را در جداسازي سريع رزومه ها و شناسايي داوطلبان برتر کمک مي کند. داوطلبان را از طريق مصاحبه تلفني، مجدد غربال کنيد.

وقتي تعداد رزومه ها را به تعداد معدودي از داوطلبان بالقوه محدود کرديد، به داوطلبان تلفن کرده و با استفاده از سوالات غربالي تعداد شرکت کنندگان را باز هم محدودتر کنيد. استفاده از مجموعه اي منسجم از سوالات در اين مرحله و در مصاحبه حضوري، شما را مطمئن مي سازد که داوطلبان به صورت يکسان ارزيابي شده اند.

داوطلبان مناسب را براي ارزيابي نهايي انتخاب کنيد. بر مبناي پاسخ هاي به دست آمده در مصاحبه تلفني، داوطلباني را که احساس مي کنيد براي گام بعدي اين فرآيند، يعني ارزيابي نهايي، مناسب هستند انتخاب کنيد.

داوطلبان بالقوه خود را از نظر مهارت و ويژگي ها به وسيله روش هاي اثبات شده، ارزيابي کنيد. هرچند رزومه و مصاحبه تلفني مطالب بسياري را درباره کارجويان در اختيار شما قرار مي دهد، اما براي سنجش دقيق ويژگي هاي رفتاري و سرعت استدلال و ادراک داوطلبان، به ابزار و روش ارزيابي قابل اعتمادي نياز است.

براي مثال، استفاده از يک روش مناسب، شما را قادر مي سازد تا متوجه شويد که آيا فرد مورد نظر داراي وجدان کاري است يا فردي است بي اشتياق، درونگراست يا برونگرا، انعطاف پذير است يا غيرقابل انعطاف، پذيراي عقايد تازه است يا فردي است با ذهن بسته، آيا از ثبات عاطفي برخوردار است يا فردي مشوش و متزلزل است.

برنامه مسير ترقي که براي هريک از موقعيت هاي شغلي تهيه کرده ايد در تعيين اينکه کدام ويژگي رفتاري براي آن موقعيت مناسب است، شما را کمک مي کند. براي مثال، بايد از يک فروشنده موفق انتظار داشت که فردي برونگرا باشد. از طرفي، مشکلي پيش نخواهد آمد چنانچه شخصي که شغلي دفتري به وي سپرده مي شود، فردي درونگرا باشد.

برنامه مصاحبه داوطلبان را زمانبندي و برگزار کنيد. وقتي داوطلبان را براساس مراحل قبلي انتخاب کرديد، مصاحبه ها را زمانبندي و اجرا کنيد. جهت برخورداري از يک مصاحبه سازمان يافته و مقايسه داوطلبان بر اساس روندي منطقي، مجموعه منسجمي از 10 تا 12 پرسش را مورد استفاده قرار دهيد. داوطلب مناسب را انتخاب کنيد. انتخاب خود را بر اساس انطباق بهترين داوطلب با شرح شغل در نظر گرفته شده انجام دهيد. وضعيت تجربه، کار و تحصيل شخص را مجدد بررسي کنيد تا هر مشکل بالقوه اي که در آزمون ها و مصاحبه هاي مراحل قبل پنهان مانده است، آشکار شود.

پيشنهاد خود را به داوطلب ارائه دهيد. اطلاعاتي که شما در جريان مصاحبه جمع آوري کرده ايد، مي تواند در راستاي پيشنهاد برنامه ها جهت جبران کاستي ها و يافتن نيازهاي آموزشي افراد انتخاب شده، به کار رود. 

چند پيش نياز ديگر

پيش از اينکه شما فرآيند استخدام را آغاز کنيد، بايد تدابير مربوط به همسازي و تناسب افراد با ساختار سازمان را مورد توجه قرار دهيد. روش شما براي اطمينان از همسازي آنها با فرهنگ سازمان تان چيست؟ مي توانيد بخشي از پرسش هاي دومين مصاحبه را به رويکردتان در اين موضوع اختصاص دهيد. همچنين مي توانيد از فرد صاحب نظري دعوت کنيد تا شما را در داوري و انتخاب داوطلبان اصلح ياري رساند. هدف اين برنامه ها بايد بر تشخيص توانايي کارجويان در همسويي و مطابقت با فرهنگ سازمان تمرکز يابد.

به علاوه، به برگزاري يک دوره آزمايشي قبل از استخدام فکر کنيد. آيا آگاهي درباره توانايي ها و ضعف هاي کارکنان براي شما ارزشمند نيست، در حالي که مي توانيد از اين اطلاعات نه فقط به عنوان يک آزمون براي استخدام يا عدم استخدام، بلکه به عنوان يک ابزار تربيتي براي تعيين نيازهاي آموزشي کارکنان و بهترين رويکرد به منظور حداکثرسازي ثمربخشي ايشان استفاده کنيد. در بيشتر موارد، دوره آزمايشي قبل از استخدام مورد توجه قرار نمي گيرد، در حالي که مي تواند ابزاري بسيار ارزشمند باشد.

براي مثال، اگر شما يک کارجو را بيابيد که با شرح شغلي همسو باشد و همان فردي باشد که قصد استخدامش را داريد، دوره آزمايشي قبل از استخدام شما را در تعيين نحوه فعاليت با ايشان به گونه اي که منجر به ثمربخشي بيشتر و به حرکت درآوردن آنها در مسير سازمان شما شود، کمک مي کند.

اگر مي خواهيد در کسب و کارتان بهترين مشتريان را جذب و حفظ کند، استراتژي کلان شما درباره کارکنان بايد مبني بر جذب و حفظ بهترين کارمندان باشد. پيروي از فرآيندي با ساختار مناسب به شما در تطبيق بهترين افراد با مناسب ترين شغل ها در شرکتتان ياري مي رساند.


موضوعات مرتبط: مدیریتیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

همچنان آرام و خونسرد باقی بمانید و سعی کنید که مشکلتان را حل نمایید.

زمانیکه شرایط بر وفق مراد شما پیش نمی رود - اصلاً هم مهم نیست که مشکلتان چقدر هم جزئی باشد - شما چه نوع عکس العملی از خود نشان می دهید؟ آیا به راحتی خونسردی خودتان را از دست می دهید و منفجر می شوید؟ خوب می دانید، این همان حس غیر قابل کنترلی است که باعث می شود شما اختیار احساسات خود را از دست بدهید.

این نوع اضطراب از نظر روانشناسی به دلایل مختلف ضرر و زیان های بیشماری را در بر دارد.  اولاً برای سلامتی عمومی بدن شما خوب نیست، در دراز مدت سبب ایجاد بیماری های قلبی و افسردگی می شود، و در ضمن زمانی هم که نوبت به مسائل کاری و رسیدن به اهداف شخصی می رسد، با وجود یک چنین استرسی قادر نخواهید بود که با همان سرعتی که انتظار دارید به جلو حرکت کنید.

برخی از افراد انگار از شکم مادرشان خونسرد و تودار و متین متولد شده اند. این قبیل افراد کسانی هستند که هیچ گاه خود و اطرافیانشان را منفجر نمی کنند، و اصلاً انگار حس عصبانیت در آنها وجود ندارد (ولی آیا واقعاً گاهی اوقات از این افراد بدتان نمی آید؟) به هر حال ما چه کاری می توانیم انجام دهیم که بیشتر شبیه آنها باشیم؟

اگر یاد بگیرید که چگونه می توانید با مسائل درست برخورد کنید و شیوه های متفاوت حل مسائل را بیاموزید آنوقت می بینید که به یکباره همه چیز در زندگی شما عوض می شود. بر اساس گفته های "ردفورد" و "ویرجینیا ویلیامز" نویسندگان کتاب "تحت کنترل" همه افراد می توانند طرز نشان دادن واکنش های مثبت را به مرور زمان یاد بگیرند و این مسئله یک امر کاملاً اکتسابی است.

برای کنترل خشم و عصبانیت باید پیش از هر چیز نحوه صحیح اندیشیدن را آموزش ببینیم.  اگر زمانیکه می خواهید عکس العمل از خود نشان دهید، کمی صبر کنید و برای چند لحظه به واکنشی که می خواهید انجام دهید فکر کنید، با این کار کنترل بیشتری بر روی زندگیتان خواهید داشت. مشکل چه تحمل یکی از همکارانتان باشد، چه تاخیر در پرواز، فکر کردن و واکنش نشان دادن با در نظر گرفتن عقل و منطق میتواند شما را در زندگی خیلی جلو ببرد. این هم چند تکنیک که به شما کمک کنند تا فاجعه بعدی زندگی خود را کنترل کنید:

 

شیشه نما

 

آگاهی باطنی فردی، روشن بینی شما را افزایش داده و به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید خودتان را ببینید. زمانیکه قرار بوده دوستی به شما زنگ بزند، اما خبری از او نمی شود، چه احساسی می کنید؟ به جای اینکه خونسردیتان را از دست بدهید و احساسات منفی را به درون خود راه بدهید، نگاه دقیقتری به شرایط خود بیندازید. شاید به این نتیجه برسید که هیچ چیزی برای عصبانیت و ناراحتی وجود ندارد.

 

خوگردانی

 

آیا همیشه منفی بافی می کنید و با دید منفی حرف می زنید؟ پس بهتر است از این کار دست بردارید! مکالمات منفی درونی، شما را به هیچ کجا نخواهند برد. زمانیکه افکار منفی به سراغ شما می آیند سعی کنید فکرتان را به سوی افکار مثبت منحرف کرده و در مورد افرادیکه دوستشان می دارید، یک سفر تفریحی به محلی که به آن علاقه دارید، و یا فعالیتی که از انجام آن لذت می برید، فکر کنید. همچنین انجام تمرین های ریلکسیشن مانند نفس عمیق و مدیتیشن نیز می توانند در این زمینه مفید واقع شوند.

 

برقراری ارتباط

 

سفره دلتان را باز کنید و هر چیزی که در سینه تان هست بیرون بریزید. شاید دیگران از نقطه نظرات شما استقبال کنند. برای اینکه حق صحبت کردن بیشتری پیدا کنید، باید یاد بگیرید که در عین حال به حرف های دیگران نیز گوش بدهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید نظرات و عقاید خود را با دیگران در میان بگذارید.

 

پویشگر باشید

 

به جای اینکه بنشینید و به خاطر اتفاقات بدی که در طول روز برایتان پیش آمده، غصه بخورید، بهتر است به راه حل های منطقی برای از میان برداشتن مشکل خود فکر کنید. ابتدا مشکل را برای خود تشریح کنید، یک بار دیگر اهدافتان را در ذهن مرور کنید و به این فکر کنید که از چه راهی می توانید به مقصد برسید. به عنوان مثال اگر صبح ها همیشه دیر در محل کار خود حاضر می شوید، پس تصمیم بگیرید که از فردا 10 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید.

 

هنر ترغیب کردن

 

افرادی که امروز به مقام های بالایی رسیده اند، در زیر فشارهای زیاد دیروز، کمر خم نکرده اند. آنها با حفظ آرامش و در کمال خونسردی، فقط به راه حل های مشکلات فکر می کردند. به این منظور می توانید از مهارت هایی نظیر اقناع کردن، مدیریت تعارضها، و تقویت توان مدیریتی استفاده کنید.

 

نه گفتن

 

هیچ کس دوست ندارد به عنوان یک فرد ساده و گول خور شناخته شود. در عین حال باید مراقب باشید که فرد مقابله گری نیز نباشید. باید یاد بگیرید که 1) خودتان را درگیر کارهایی که دوست ندارید، نکنید و 2) همیشه هم پیشنهاد دیگران را رد نکنید؛ راههای بسیار زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها از موقعیت هایی که نمیخواهید در آنها قرار بگیرید فرار کنید. همه چیز را ساده نگه دارید و با قاطعیت تمام "نه" بگویید.

 

با دیگران اظهار همدردی کنید

 

همه افراد به هر حال روزهای بدی را در زندگی خود تجربه می کنند، بنابراین بهتر است شرایط آنها را درک کرده و با آنها اظهار همدلی کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا بدی های خود را به نقاط مثبت تبدیل کنید؛ و در نهایت همه بدی ها به خاطر شما به وجود نیامده اند.


موضوعات مرتبط: شخصیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

تعادل لکه خورشیدی یکی از موضوعاتی که با دیدن نام آن شاید، کسی تصورش را هم نمیکند که ارتباط با علم اقتصاد دارد. اما تعادل لکه خورشیدی sunspot equilibrium زمانی برقرار می شود که برخی متغیرهایی که اثر ذاتی بر اقتصاد ندارد، می توانند اثرات مهمی بر پیامدهای اقتصاد در حوزه خرد و کلان بگذارند، و این اثر گذاری بزرگ تنها به دلیل آن است که عاملین و کنشگران اقتصاد باور دارند که این متغیرها اثرگذارند.

Sunspots  

این مفهوم که برای اولین بار توسط دیوید کاس و کارل شل مطرح شد به تاثیر متغیرهای بیرونی بر اقتصاد تاکید می کند در حوزه قیمت گذاری دارایی ها و اقتصاد مالی، مدلهای رشد اقتصادی، سیکلهای تجاری و تبیین بحران های اقتصادی دارای کاربرد گسترده در میان اقتصاددانان است. برای مثال برای تبیین بروز تعادلهای چندگانه بیان می شود که هر اقتصادی با دارا بودن تعادل چندگانه قاعدتاً دارای یک متغیر لکه خورشیدی می باشد. به گونه ای که اگر عاملین و کنشگران اقتصاد باور کنند که اقتصاد در یک وضعیت تعادل مشخص قرار خواهد گرفت، متغیر لکه خورشیدی می تواند اثرات بالایی در رسیدن اقتصاد به آن تعادل ایفا کند. به گونه ای که هر چه افراد ارزش بالاتری به این متغیر بدهند، اقتصاد نیز به تغییرات این عامل (که از لحاظ تئوری سنتی باید بدون تاثیر بر متغیرهایی حقیقی اقتصاد باشد) بسیار حساس خواهد بود و با نوسانات متغیر لکه خورشیدی اقتصاد نیز وارد نوسان خواهد شد، و اندازه این نوسانات ارتباط مثبتی با باورهای افراد و عاملین اقتصادی در مورد متغیر لکه خورشیدی خواهد داشت. برای مطالعه می توانید به این مقاله یا اینجا مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: شخصیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

كتاب شناسي مديريت اسلامي (1)

 

تعدادی از کتابهای مفید در زمینه مدیریت اسلامی در جد.ول زیر معرفی شده است.

 

  عنوان کتاب مولف ناشر
1 اخلاق در اداره مظاهری حسین بوستان کتاب
2 اخلاق مدیریت واثقی قاسم شرکت چاپ و نشر بین الملل
3 اخلاق مدیریت در اسلام محمدی ری شهری محمد دفتر تبلیغات اسلامی
4 ارباب امانت- اخلاق اداری در نهج البلاغه دلشاد تهرانی مصطفی انتشارات دریا
5 اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن نقی پورفر ولی الله مرکز آموزش مدیریت دولتی
6 اصول و مبانی مدیریت اسلامی قبادی اسماعیل انتشارات فقه
7 اعتدال محمد پرتوی از مدیریت نبوی انصاری  محمدعلی بیان هدایت نور
8 انگیزش در مدیریت اسلامی رضوی پور سیدغفار ایلاف
9 پیش نیازهای مدیریت اسلامی مصباح یزدی محمدتقی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
10 رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی شفیعی  عباس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
11 سیاست و مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) رهبر محمدتقی سازمان تبلیغات اسلامی
12 سیره مدیریتی امام علی عباس نژاد محسن بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه
13 سیره نبوی دلشاد تهرانی مصطفی دریا
14 سیصد نکته در مدیریت اسلامی براساس تفسیر نور قرآئتی محسن مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن
15 سیمای مدیر موفق در سوره یوسف موحدی نزاد محمد مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن
16 مبانی مدیریت اسلامی  نجاری  رضا دانشگاه پیام نور
17 مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن انصاری  محمدعلی بیان هدایت نور
18 مدیریت اسلامی نبوی محمد حسن دفتر تبلیغات اسلامی
19 مدیریت اسلامی احمدی مسعود انتشارات پژوهشهای فرهنگی
20 مدیریت اسلامی ابراهیمی محمدحسین دفتر تبلیغات اسلامی
21 مدیریت اسلامی طیب  مهدی نشر سفینه
22 مدیریت اسلامی واثقی قاسم زمزم هدایت
23 مدیریت اسلامی و الگوهای آن فروزنده لطف الله دانشگاه پیام نور
24 مدیریت در اسلام شفیعی  عباس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
25 مدیریت در اسلام عسکریان مصطفی جهاد دانشگاهی
26 مدیریت علمی، مکتبی از دیدگاه اسلام اختری عباسعلی شرکت چاپ و نشر بین الملل
27 مدیریت و نظام اداری از دیدگاه امام علی علیه السلام سیدی سیدحسین آستان قدس رضوی
28 ملک سلیمان جلوه هایی از مدیریت در قرآن انصاری  محمدعلی بیان هدایت نور
29 نظام اداری مسلمانان در صدر اسلام کتانی عبدالحی  
30 نگرشی بر مبانی مدیریت اسلامی سرمدی محمدرضا پیام رسان
31 نگرشی بر مدیریت اسلامی تقوی دامغانی سیدرضا شرکت چاپ و نشر بین الملل

 


موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

مترجم: رویا مرسلی

مدیر بودن، متضمن ‌این امر است که شما به اطلاعاتی دسترسی داشته باشید که تیم شما به آن دسترسی ندارد. شاید متوجه شوید که یک مشتری بزرگ از خدمات شما ناراضی است یا مثلا مدیران ارشد شرکت در حال بررسی برون‌سپاری وظايف تیم شما هستند.

در چنین شرایطی، به سرعت احساس خواهید کرد که بین روسا و افرادی که تحت مدیریت شما هستند گرفتار شده‌اید.‌ آیا باید اطلاعات خود را با تیم در میان بگذارید؟ یا باید از کارمندان خود حفاظت کنید؟

 در هر صورت، خودتان باید تصمیم بگیرید که چه وقت و چگونه چنین مسائلی را به اطلاع تیم خود برسانید.

متخصصان چه می‌گویند؟


البته مواردی هم وجود دارد که در آن شما اجازه نشر اطلاعات را ندارید. مثلا شرکت شما خریداری شده اما معامله هنوز تمام نشده است یا یکی از افراد تیم شما در شرف اخراج شدن است. با اين همه در بسیاری از موارد، انتخاب با خودتان است.

در‌این شرایط ممکن است احساس کنید که از یک طرف یا طرف دیگر تحت فشار هستید.
مایکل اوسیم، استاد مدیریت دانشگاه وارتون می‌گوید «خیلی به ندرت پیش می‌آید که افراد نخواهند اخبار را بدانند حتی اگر خبر بد باشد». اما مهم ‌این است که شخصا هر موقعیت را ارزیابی کنید و یادتان باشد که وظیفه شما‌ این نیست که به کارمندان دلداری دهید.

لیندا هیل، استاد دانشکده‌ هاروارد می‌گوید «ما والدین کارمندان نیستیم؛ ما ريیس آنها هستیم».‌اینکه مساله را به آنها بگوییم یا نه بستگی به موقعیت دارد، اما راهنمایی‌های ارائه شده می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

میل درونی خود را بشناسید

وقتی صحبت از زندگی خصوصی به میان می‌آید، هر کدام از ما شیوه خاص خود را در زندگی شخصی‌مان داریم. بعضی‌ها دوست دارند مسائل را مخفی نگه دارند در حالی که بعضی‌ها هر چه اتفاق می‌افتد را به زبان می‌آورند. در مورد شما به عنوان یک مدیر، افراط در هیچ‌کدام از‌این دو حالت مناسب نیست.
هیل می‌گوید «اگر شما بیش از حد خوددار هستید، طوری که افراد حتی نتوانند اطلاعاتی را که برای کار به آن نیاز دارند از شما دریافت کنند در‌این صورت، باید در‌این ویژگی خود تجدید نظر کنید.» اما اگر بیش از حد شفاف هستید (بیش از حد اطلاعات را افشا می‌کنید)‌ این کار می‌تواند غیرحرفه‌ای به نظرآید. اگر گرایش‌های خود را بشناسید، بهتر می‌توانید آن را خنثی کنید و یک روش اعتدالی در پیش گیرید.

انگیزه‌های خود را واکاوی کنید


اگر نمی‌توانید خودتان را قانع کنید که اطلاعات را با گروه خود یا افراد دیگر در میان بگذارید یا نمی‌توانید در مقابل گفت‌وگویی که فکر می‌کنید باید داشته باشید مقاومت کنید، انگیزه‌های خود را مورد پرسش قرار دهید.‌

آیا از پنهان کردن اطلاعات احساس گناه می‌کنید؟‌ آیا از عصبانیت افراد واهمه دارید؟

هیل می‌گوید «فکر کنید که دلایل شما برای گفتن یا نگفتن چیست و از خودتان بپرسید‌ آیا ‌این دلایل برحق هستند؟» به هیچ عنوان اطلاعات را به ‌این خاطر که گفتن آن به شما احساس بهتری می‌دهد با دیگران در میان نگذارید. نباید اضطراب خود را به کارمندان منتقل کنید. در عین حال، فقط به‌این خاطر که راحت نیستید یا نمی‌دانید خبر را چگونه به اطلاع کارمندان برسانید سکوت نکنید.
همچنین باید از خودتان بپرسید که‌ آیا انگیزه‌های شما عوام فریبانه است یا خیر؟

اطلاعات را به‌این خاطر که از پیامدهای خاصی جلوگیری کنید مخفی نکنید. هیل می‌گوید: مخالف رفتار شرکت‌هایی است که می‌دانند قصد اخراج کارمندان خود را دارند، اما به آنها نمی‌گویند چون فکر می‌کنند در‌این صورت کارمندان تا آخرین لحظه، سخت کار خواهند کرد. محرمانه بودن در‌این مورد فریب‌كارانه است.


شفاف بودن را در اولویت قرار دهید

هیل و اوسیم هر دو معتقدند که مدیران باید تا حد ممکن شفاف باشند؛ به خصوص، زمانی که یک موضوع منفی در جریان است. هیل می‌گوید «اگر خبر بدی که می‌خواهید به کارمند خود بدهید بر کار یا زندگی حرفه‌ای او اثر می‌گذارد، باید زودتر ‌این خبر را به او بدهید.» بازگو کردن ‌این موضوع باعث می‌شود که بتوانید از همکاری تیم خود برای حل مساله بهره مند شوید.

شفاف بودن برای شما اعتبار به همراه می‌آورد که به گفته اوسیم مثل «پول نقد در حساب بانکی» است. به‌ این ترتیب کارمندان نیز اطمینان می‌یابند که آنچه لازم است بدانند را به آنها می‌گویید. در‌این صورت، اگر زمانی نتوانید همه چیز را به آنها بگویید، بیشتر احتمال دارد که آنها ‌این موضوع را درک کنند.

مساله را در قالب‌ آینده در نظر بگیرید


اگر تصمیم گرفتید که موضوع را با کارمندان در میان بگذارید، مطمئن شوید که با آنها امیدوارانه صحبت خواهید کرد. هیل می‌گوید «خبر را طوری چارچوب بندی کنید که آن را بفهمند و برای آن کاری انجام دهند.» اوسیم هم با ‌این موضوع موافق است و می‌گوید که ‌این مسوولیت متوجه مدیران است تا مسیر رو به جلو را به افراد نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر لازم است به تیم خود بگویید که یک پروژه مهم را از دست داده‌اید می‌توانید چنین عباراتی به کار ببرید «گرچه ‌این خبر بدی است، اما باید تلاشمان را برای افزایش مشتریان بیشتر کنیم و سعی کنیم سه پروژه کوچک‌تر را تا پایان سال تامین کنیم. می‌توانید توسط شبکه کاری خودتان در‌این کار کمک کنید یا هرگونه امکانی را در‌این مورد به من گزارش دهید.»
اوسیم می‌گوید: «مهم نیست ‌این خبر تا چه حد بد است مهم ‌این است که بتوانید نشان دهید که خوشبین هستید. البته قرار نیست به کسی امید واهی بدهید. همچنین غلو کردن درباره احتمال موفقیت ممکن است بعدها به ناامیدی تبدیل شود».

اطلاعات بیش از حد در اختیار دیگران قرار ندهید


باید متوجه باشید که شفافیت محض ممکن است برای کارمندانتان غیرضروری باشد و به آنها آسیب برساند. در مقابل ‌این میل که اطلاعات را با دیگران در میان بگذارید در حالی که خودتان هم اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، مقاومت کنید.
از پرداختن به جزئیات آن هم زمانی که ضررآن بیش از منافعش است پرهیز کنید. اوسیم می‌گوید «مردم دوست ندارند به احتمالات منفی فکر کنند.
به همین خاطر، به جای آنکه به‌این موضوع که احتمال دریافت نتایج منفی بسیار کم است توجه کنند، بیشتر احتمال دارد که وحشت زده شوند و فکر کنند که کار از کار گذشته است.» هیل در موافقت می‌گوید: «لازم نیست همه افکار خود را با دیگران در میان بگذارید».

چه وقت باید سکوت کنید؟


مواردی پیش می‌آید که شما طبق سیاست‌های سازمان یا دستور مقام ارشد مجاز به افشای خبر نباشید. در ‌این موارد، اگر احساس می‌کنید که کارمندانتان باید از اخبار مطلع شوند، قانون شرکت یا تصمیم اتخاذ شده را با صحبت کردن با مدیر ارشد و دریافت اجازه نشر آن به چالش بگیرید. اما بدون کسب اجازه از مقامات بالا، خلاف سیاست شرکت عمل نکنید. ممکن است‌ این کار، شغل شما را در معرض خطر قرار دهد.


اصولی که باید به خاطر داشت:


• از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید موضوع را بگویید یا نگویید و بررسی کنید که‌ آیا دلایل شما قانع کننده و برحق است؟

• تا حد امکان، شفاف بودن را سرلوحه کار خود قرار دهید.
• خبر را طوری چارچوب‌بندی کنید که افراد بدانند چه کاری باید در قبال آن انجام دهند.

آنچه نباید انجام شود:


• اطلاعات را به‌این خاطر که نمی‌دانید آن را چگونه ارائه دهید مخفی نکنید.
• اگر می‌خواهید اطلاعاتی را که از افشای آن منع شده‌اید با دیگران در میان بگذارید، سیاست سازمان را مورد تمسخر قرار ندهید.
• همه جزئیات یک تصمیم را به دیگران اطلاع ندهید- فقط آنچه لازم است آنها بدانند را بگویید.

در زیر در‌این خصوص دو موردکاوی آورده شده است:

موردکاوی شماره 1:
از افراد برای پیدا کردن یک راه‌حل کمک بخواهید.
«سوشیترا میشرا»، رهبری یک تیم عملیات حسابرسی مرکزی را در یک شرکت ‌های‌تك در هند به مدت سه سال بر عهده داشت تا‌اینکه متوجه شد گروه قرار است تجزیه شود. او از‌ این تصمیم اطلاع داشت و می‌دانست که ‌این کار قرار است طی چهار ماه عملی شود و می‌دانست که‌ این مساله بر همه تاثیر منفی خواهد داشت، چرا که آنها در پست‌های خود ابقا و حتی مسوولیت‌های جدیدی به آنها داده شده بود.

آنها باید مهارت‌های جدید و شیوه جدیدی از کار را با همکاران و روسای جدید یاد می‌گرفتند و تجربه می‌کردند. به نظر او، ‌این کار در هیچ مرحله‌ای از زندگی حرفه‌ای ساده نیست و انتظار مقاومت و عکس العمل منفی شدیدی را از طرف آنها داشت.
او می‌گوید «اولین غریزه من به عنوان یک رهبر همیشه "حفاظت" از تیم است و‌اینکه اجازه ندهم هیچ موضوعی انگیزه آنها را از بین ببرد.»

او تصمیم گرفت‌این خبر را فورا در یک جلسه به اطلاع آنها برساند تا فرآیند ‌این گذار را تسهیل کند و به تیم فرصت «پذیرفتن یک امر اجتناب‌ناپذیر» را بدهد. او می‌گوید «عکس العمل‌ها، ترکیبی از احساسات بود – خشم از مدیریت برای تغییرآنچه به خوبی نتیجه داده بود، ترس از دست دادن شغل و خوشحال نبودن از‌اینکه باید شروع جدیدی را آغاز کنند».

اما او گروه را تشویق به تمرکز بر‌ آینده کرد و می‌گوید «همین که من‌این موضوع را فورا به اطلاع آنها رساندم، به ما زمان داد تا استراتژی تعیین کنیم و برای یک گذار آرام هم برای خودمان و هم برای واحدهایی که هر کس قرار بود به آنجا منتقل شود، برنامه‌ریزی کنیم.»

روسای او هم خوشحال بودند چون او توانست‌ این تغییر را بدون هیچ افتی در بهره‌وری ‌ایجاد کند. او می‌گوید «باید برای ارائه اطلاعات به تیم اطمینان کرد- چه به نفع آنها باشد و چه به ضررشان- تا احساس کنند ارزشمند هستند و برای مواجه شدن با هر موقعیتی آماده هستند.»

موردکاوی شماره 2:
فقط اطلاعاتی که ضروری است را بدهید.
«راکی پکورارو» ريیس موسسه بین‌المللی پکورارو، خبرهای بسیار بدی برای گفتن داشت. چند ماه قبل، او جرالد را برای پست ریاست بخش غذایی در یک هتل معرفی کرد. ريیس جرالد از کارآیی او ناامید شده بود و تصمیم داشت او را اخراج کند. راکی قول داد که با جرالد صحبت خواهد کرد، تا شاید کارآیی او بهبود یابد.

راکی‌این کار را کرد اما از هرگونه صحبت درباره احتمال اخراج او در صورت عدم تغییر رفتارش خودداری کرد. راکی توضیح می‌دهد «من قبلا هم تجربه مشابهی در شغل دیگری از یکی از کارمندان داشته ام. او از ترس ‌اینکه در هر صورت اخراج خواهد شد خودش شرکت را ترک کرد. بنابراین، احساس کردم که نباید همه جزئیات را به جرالد بگویم طوری که به او احساس بلاتکلیفی دست دهد. در‌ این‌صورت، فشار زیادی بر او وارد می‌شد.»

در عوض، او از جرالد خواست که سخت‌تر کار کند و خود را با فرهنگ هتل تطبیق دهد و انتظارات روسا را برآورده سازد. جرالد به‌ این فیدبک گوش داد و بعد از آنکه ناکامی‌های خود را با راکی در میان گذاشت، از او برای ارتقاي سطح بهره‌وری خود راهنمایی خواست. سرانجام، ريیس هتل از تغییرات به وجود آمده اظهار خرسندی کرد و تصمیم گرفت جرالد را در مجموعه نگه دارد.

راکی می‌گوید «سرانجام، من به‌این نتیجه رسیدم که همه ما طرفدار حقيقت هستيم، اما نمی‌خواهیم هميشه خودمان آن را کشف کنیم». اما اگر من به جرالد حقیقت را درباره آنچه ريیسش گفت می‌گفتم، ‌این کار برای روابط‌ آینده آنها بسیار زیانبخش بود.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مدیریتیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

ترجمه: مهدی سریرچی


در زندگی و کسب‌وکارتان هر روز با عباراتی چون «شما هفت روزه پول تان را دریافت خواهید کرد» «تمام کارهای ما طبق قرار داد بوده و مورد تائید است»، روبه‌رو می‌شوید.

اگر بدانید همکاران شما چه موقع راستش را به شما می‌گویند و چه زمانی دروغ می‌گویند، عالی نیست؟ برای این کار راهی وجود دارد.

جینین دریور، چند دهه از عمرش را در سازمان‌های اطلاعاتی صرف آموزش کشف دروغ به ماموران این سازمان‌ها کرده و در کتاب اخیرش به نام «نمی توانی به من دروغ بگویی» نحوه کارش را شرح داده است.


او می‌گوید: «کارآفرین‌های زیادی با دروغ مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند یا منافع شان را از دست داده‌اند.» برای اجتناب از این سرنوشت و فهمیدن عدم صداقت همکارانتان گام‌های زیر را بردارید:


1. برای شروع رفتار عادی شخص را مشاهده کنید.


قبل از اینکه بخواهید درباره راستگویی یا دروغگویی افراد قضاوت کنید اول باید بدانید که در مکالمات عادی و اوقاتی که هیچ استرسی ندارد چگونه رفتار می‌کند. چون ممكن است رفتارهایی مانند تکان دادن سریع یک پا یا استفاده بیش از حد از آوا‌های ربط مانند «اوووم»، «خوب» و.... که در حالت کلی نشانه‌ای از وجود مشکل و عدم صداقت در گفتارهای یک فرد تلقی شود - جزو رفتار‌های عادی آن فرد به خصوص در هنگام مراوده باشد.
دریور می‌گوید: هنگامی که این آشنایی را با رفتار افراد برقرار کردید، می‌توانید محدوده مجاز آنها را تعیین کنید. برای این کار شما حداقل به سه دقیقه وقت برای تمرکز روی حرکات و رفتار فرد نیاز دارید.


2. به دقت گوش کنید


دریور می‌گوید تجزیه و تحلیل نوع بیان جملات می‌تواند در تشخیص اینکه چه کسی دروغ می‌گوید، به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر شما یک سوال که پاسخش بله یا خیر است بپرسید، پاسخ باید «بله» یا «خیر» باشد.

حواستان به جملات تکذیبی که در آنها از «خیر» استفاده نمی‌شود، باشد.

مثلا بپرسید« آیا هرگز سرقت کرده اید؟» دریور می‌گوید: اگر پاسخ او این باشد که «من هرگز چنین کاری نمی‌کنم» این می‌تواند یک نشانه باشد.

و اضافه می‌کند اگر پاسخ: «نه. هرگز» باشد، می‌توان آن را پاسخی صادقانه دانست و تا زمانی که کلمه «نه» در آن وجود دارد درست است. اگر به این عبارت توجه کنید «من هرگز چنین کاری نمی‌کنم» درمی‌یابید جمله‌ای درباره آینده است و پاسخ سوالی که شما درباره گذشته پرسیده اید نیست.

 
3. در جست‌وجوی «نقاط داغ» باشید.

به گفته دریور نقطه داغ وقتی است که کسی از محدوده مجاز خودش به صورت مشکوکی خارج می‌شود.

منطقه‌ای که شما باید دقت زیادی روی آن داشته باشید. زبان بدن راه مناسبی برای پیدا کردن نقاط داغ است. برای مثال نگاه مستقیم به پا‌ها یا شکم در هنگام حرف زدن تمایلات واقعی فرد را نشان می‌دهد. در مقابل بالا انداختن شانه‌ها نشانه تردید است.

سوال‌های دنباله دار بپرسید


پیدا کردن یک نقطه داغ لزوما دلیل دروغگو بودن فرد نیست اما دلیل خوبی دارید تا با پرسیدن چند سوال دیگر کشف‌های بیشتری بکنید. برای مثال در یک مصاحبه استخدامی بپرسید «این بخش خالی در سابقه کاری تان را توضیح دهید».

به گفته دریور: «افراد معمولا وقتی دروغ می‌گویند دچار اختلال و تناقض گویی می‌شوند.» بهتر است در همین زمینه دوباره سوالاتی بپرسید. توجه کنید تا وقتی که چیزی را نپرسیدید درباره آن قضاوت نکنید. هرگز سعی نکنید که ذهن خوانی کنید.

 
4. بپرسید که آیا آنها راست می‌گویند.

دریور می‌گوید:آخرین سوالی که باید بپرسید این است که آیا در پاسخ‌هایی که به سوالاتم دادی راستش را گفتی ؟ ما در انتظار یک بله یا یک نه هستیم. به طرز شگفت‌آوری بسیاری از افراد در این نقطه وجود یک دروغ کوچک (یا بزرگ) در گفته‌هایشان را تائید می‌کنند و از این طریق می‌توانید به حقیقت پی ببرید.
اگر فرد مورد نظر قرار باشد در موقعیتی قرار بگیرد که باید به او اعتماد کرد و واقعا نیاز دارید بدانید این شخص قابل اعتماد هست یا خیر، می‌توانید با یک سوال قدرتمند بحث‌تان را ادامه دهید: «چرا باید حرفت را باور کنم؟»
در این بخش باید قدری نیرنگ آمیز رفتار کنید: هر جوابی که در ابتدا دریافت کردید قبول نکنید و دوباره بپرسید. « این واقعا جواب سوال من نبود. چرا باید حرفت را باور کنم؟»


جواب بعدی را به دقت گوش کنید باید کوتاه و ساده باشد و مضمونی شبیه این داشته باشد: «چون من حقیقت را گفتم».
یک فرد دروغگو تمایل دارد فوری حرفش را باور کنید. این کار شما ممکن است به عصبانیت او و متهم کردن شما به چیزی مانند اینکه با وجود صداقتش نمی‌خواهید حرفش را باور کنید منجر شود یا بیان کند که در این حالت او نمی‌خواهد با شما کار کند. اگر فرد دروغگو گستاخ باشد برای اینکه فورا حرفش را باور کنید شما را به منابع مختلفی ارجاع می‌دهد: «شما می‌توانید از هرکسی که تا به حال برایش کار کرده ام بپرسید که آیا صادق هستم یا خیر».


دریور می‌گوید اتفاقا وقتی چیزی شبیه این شنیدید آنها را باهم روبه‌رو کنید. به اعتقاد او کمتر کسی این‌کار را می‌کند، اما اگر این کار را انجام دهید از نتایجی که به دست می‌آورید شگفت زده می‌شوید.

 

 


موضوعات مرتبط: آموزشیعمومیفرهنگی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

دفترچه سوالات کنکور ارشد مدیریت سال 1391 با استفاده از لینک زیر قابل دانلود کردن است.

 

 دانلود : دفترچه کنکور ارشد مدیریت


موضوعات مرتبط: مدیریتیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

این وب سایت را می توانید در آدرس زیر مشاهده نمایید:

 

www.websecurity.ir


موضوعات مرتبط: سیاسیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 





موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

 

 

  روز نامه ها و نشریات     


--------


موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

از انجمن مديريت تكنولوژي واحد تهران-جنوب ديدن فرماييد

www.mot1389.mihanbb.com


موضوعات مرتبط: مدیریتیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

Technology can be defined as all the knowledge , Products, tools, Methods and systems employed in the creation of Goods or in providing services. In simple terms , Technology is the way  we do things. It is the means by which we accomplish Objectives

 

 


“Tarek M.Khalil”

 


MOT.....?


Management of Technology is an interdisciplinary , field that integrates science engineering , management Knowledge and practice.


موضوعات مرتبط: مدیریتیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
سلام و خسته نباشید
امکانات سایت گوگل فوق العاده زیاد و متنوع هستند. اما متاسفانه ما بلد نیستیم استفاده درستی از اونها بکنیم. امکاناتی مثل Google Scholar یا Google Books برای اکثر دانش پژوهان شناخته شده و مورد استفاده این قشر قرار می گیره. اما کمتر کسی با Google Alerts یا Google Patents آشنایی داره. این دو امکان به ترتیب عبارتند از:

Google Alerts: با اضافه کردن عبارات مورد نظر خودتون در یک زمینه خاص امکان دریافت اخبار، وب نوشته و هر مورد دیگه ای که در اون خصوص در اینترنت منتشر بشه رو بصورت روزانه یا هفتگی خواهید داشت. به عنوان مثال من شخصا بصورت روزانه اطلاعاتی در خصوص Technological Innovation و Technology Management دریافت می کنم. فقط معرفی یک آدرس پست الکترونیک معتبر ضروریه.

Google Patents: در این قسمت امکان جستجوی تمام حق اختراعات ثبت شده دنیا بهمراه نقشه و اطلاعات فنی وجود داره. به این می گن اوج رعایت و قانونمندی حقوق مالکیت معنوی.

موضوعات مرتبط: آموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

جستجوي پايان نامه

دانشجويان گرامي در زير چهار سايت مفيد داخلي رو كه براي جستجو در پايگاه هاي پايان نامه ها مناسب است قرار دادم كه اميدوارم مورد استفاده  قرار بگيره.

 

 

 

نمامتن دانشگاه ازاد

  

 

موضوعات مرتبط: مدیریتیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

دوستان در حالی که می توانند برای ارامش های روحی بسیار مناسب باشند می توانند در سلامت جسمی نیز بسیار مفید باشند.

ورزش ها :یکی از راه هایی که دوستان باعث سلامتی شما می شوند ورزش کردن است. بسیاری از انسان ها در کنار دوستانشان میزان بیشتری ورزش می کنند. بسیاری از مردم شاید به تنهایی ددوست نداشته باشند که ورزش کنند و اینجاست که دوستان شما وارد کار می شوند. حتی قدم زدن بادوستانتان نیز ورزش هایی است که می توانید انجام دهید.

قلب و عروق :شاید به نظر شما عجیب باشد که بخواهیم دوستان را به سیستم های قلب و عروق مرتبط سازیم اما به تازگی محققان به نتایج جالب دست پیدا کرده اند. کسانی که دوستان بیشتری دارند و همچنین از قدرت اجتماعی بالایی برخوردارند سیستم عروقی بهتری دارند. همچنین این افراد دارای فشار خون بهتری هستند و کمتر دچار سکته می شوند.

خندیدن :همانطور که می دانید خنده بسیاری از بیماری های روحی و حتی جسمی را درمان می کند و یکی از بهترین محل ها برای خندیدن در کنار دوستان است. معمولا دوستان صمیمی وقتی در کنار هم قرار می گیرند خاطرات جالبی برای گفتن دارند. محققان می گویند با خندیدن شما کار یک باشگاه بدنسازی را انجام می دهید. عضلاتتان سفت می شود و همچنین سریع تر و عمیق تر نفس می کشید.

استرس :استرس می توانند باعث اسیب دیدگی در بسیاری از بخش های بدن شما مانند قلب و حتی مغز شما باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که بودن در میان دوستان می تواند میزان زیادی از استرس شما کاسته و همچنین ارامش را به شما تزریق می کند. محققان همچنین پیشنهاد می کنند تا در مواقع تصمیم گیری های سخت در میان دوستانتان باشید، این باعث می شود تا بهترین شرایط را برای خودتان ایجاد کرده باشید.


موضوعات مرتبط: شخصیآموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

اولین بار حضرت امام خمینی( رحمة الله علیه) واژه‏ی دفاع مقدس را در 22 بهمن سال 1360 مصادف با شانزدهم ربیع‌الثانی 1402 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کار بردند و از این رو حماسه‌ی پایمردی رزمندگان جان برکف و عاشق شهادت برای همیشه‌ی تاریخ، مزین به نام قدسی و آسمانی «دفاع مقدس» گردید.

 

هشت سال دفاع مقدس یادآور استقامت ، ایثار و پایمردی مردان و زنان معتقد به ولایت و انقلاب اسلامی است که منبعث از ایمان به خدا ، وحدت کلمه و یکپارچگی در سایه رهنمودهای حکیمانه روح خدا(ره) شکل گرفت و موجب بیداری ملتها و نهضتهای آزادی بخش جهان گردید و اینک در استمرار این نهضت عظیم و در پرتو هدایت فرزند خلف خمینی کبیر(ره) ، حضرت آیت ا... خامنه ای ولی امر مسلمین جهان ، می رود تا به اوج قله سعادت فایق آید فرار رسیدن هفته دفاع مقدس را به همه ی رزمندگان علی الخصوص سنگر سازان  بی سنگرتبریک عرض نموده ،      یاد و خاطره ای ایثارگران ُ جانبازان و زرمندگان  را گرامی می داریم و به روان پاک شهداء درود می فرستیم.


موضوعات مرتبط: سیاسیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |

مصاحبه با مهندس مجید مردانی شهری رتبه 2 مهندسی صنایع- مهندسی صنایع

زبان عمومی و تخصصی تحقیق در عملیات 1و2 تئوری احتمال و آمار مهندسی دروس تخصصی معدل رتبه صنایع رتبه مالی
45.56 71.67 53.3 58.33 16.87 2 2

 

 


موضوعات مرتبط: آموزشیعمومی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |
تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |